2012-06-09

Studenttårta del 1

Mina blivande svägerska, finaste Sofia, blev student igår och jag hade fått äran att göra några tårtor. Det skulle bli tårtor till ca 60 pers, så det fick bli tre stycker 30 cm stora tårtor. Detta skulle bli en liten utmaning då jag endast bakat mindre tårtor innan och bara en i taget. :) Men man måste ju våga lite ;).

Här kommer första tårtan. Det var första gången jag gjorde sånahär blommor själv. Det var jättekul och lite pilligt. Är väl ganska nöjd, men bättre kan det bli. Dessutom kavlade jag marsipanen för tunn så ytan blev lite bucklig.




Ljusa tårtbottnar
Fylld med kokosmousse och limemousse
Spacklad med limesmörkräm
Täckt med marsipan
Dekorationer i sugarpaste och silkesband

1 kommentar:

  1. Wow, dina blommor är ju jättefina!! Skulle aldrig ha gissat på att det var dina första sådana =)

    SvaraRadera