2012-01-11

Himmelska kokoskakor

Istället för att äta godis tänkte jag att kokoskakor kanske är hälsosammare...vet ej, men sjukt goda är dom i alla fall! Enkelt men ack så gott!


Kokoskakor (ca 10 st)
50 g smör eller margarin
2 ägg
1 1/2 dl socker
5-6 dl (200 g) riven kokos 

Gör så här 
  1. Sätt ugnen på 175 grader
  2. Smält fettet och låt svalna. 
  3. Vispa ägg och socker pösigt.
  4. Tillsätt kokos och fett, och låt smeten svälla en liten stund. 
  5. Klicka på en plåt med bakplåtspapper.
  6. Grädda ca 12 minuter

Du kan också smälta choklad och doppa bottendelen och lägga dessa på ett bakplåtspapper,när kakorna svalnat går det lättast.

Själv la jag smeten i små mini muffinsformar och de blev så gulliga :)
Toppade dem sedan med lite grädde och pärlor. Behöver nog öva på spritsandet ser jag :) Men så har jag inga ordentliga tyllar ännu. Nästa på inköpslistan!
Dessutom är dessa glutenfria!



 Receptet har jag tagit ur Sju Sorters Kakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar